mandag den 8. april 2013

Reklametyper



Dette reklamebillede er afsenderorienteret fordi Pepsi vælger at bruge kendte fodboldspillere og den kendte DJ Calvin Harris til at promovere deres brand og få modtagerne til at synes godt om Pepsi og anerkende produktet. De kendte forstærker Pepsis ry idet nogle af modtagerne vil synes at det er fedt at nogle kendte drikker det og vælger Pepsi frem for bl.a. Coca Cola. Derved får de sandsynligvis selv lyst til at drikke lige netop denne sodavand.



Mascarareklamen er produktorienteret, hvilket man kan se via den forstørrede mascara der sammen med personen er i forgrunden af billedet. Den pinke farve fra mascaraen går igen på pigens øjenlåg og der bliver skabt en forbindelse mellem hende og mascaraen vha. den pinke farve. Udover dette bliver mascaraen beskrevet med gode ord omkring dens effekt, hvor det er tydeliggjort med pink at den giver 14 gange mere volumen. Det er altså meget produktet, mascaraen fra Rimmel, der sættes i fokus i denne reklame.


Dette er en modtagerorienteret reklame, da den rækker ud til modtagerens følelser, og få en til at føle sig utilpas og man får en trang til at hjælpe kvinden med f.x spise. Det rækker også ud til kvinder som har en spiseforstyrrelse. 



Denne reklame fra Telmore er markedsorienteret i det selskabet her sammenligner sig med andre mobilselskaber mht. mobildækningen med den påstand at kunderne ifølge Loyalty Group siger at Telmore har Danmarks bedste mobildækning. På denne måde brander de sig selv og sætter sig selv i et godt lys.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar