Pathos - en argumentationsform der henvender sig til læseren/beskuerens følelser
Ethos - en argumentationsform der henvender sig til læseren/beskuerens tillid til afsenderen
Logos - en argumentationsform der henvender sig til læseren/beskuerens fornuft
Slogan - en sætning der kendetegner et bestemt mærke. F.eks. "I'm lovin' it", som er et verdenskendt slogan for Mc Donald's.
Story telling - Fortællinger, der knytter sig til produktet
Product placement - Et firma kan reklamere for sit produkt, ved at lade det vises i en film/serie.
Branding - Virksomhedens forsøg på at give sig selv et image som f.eks. pålidelige.
Kommerciel reklame - Forbrugerreklame dvs. at afsenderen går meget op i at tilfredsstille modtageren og brande en bestemt virksomhed
Non-kommerciel reklame - Holdningsreklame hvor afsenderen går op i at informerer modtageren om en bestemt sag og påvirke deres holdninger.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar