tirsdag den 9. april 2013

Bonusopgave 2


Kendte slogans:

"Hvem ka'? Bilka"

"Det tar' kun 5 minutter at handle i Fakta, men vi vil så gerne ha' at du bliver lidt længere"

"Because you're worth it"

"I'm lovin' it"

"Bang og snavset er væk"

"Today tomorrow Toyota"

"Sku' ha' gået til Louis Nielsen"

"Have it your way"

"Gotta catch them all"

"Føtex er sej, vi gør mere for dig"

"Get the London look"

Hvordan kan det være at det er dem vi husker?

Grunden til at der er mange iblandt disse slogans, som vi husker, er fordi det er nogle man hører hele tiden og ser i fjernsynet samt reklamer, plakater og lignende. Det er let at huske dem fordi de er meget korte og der ofte er forbundet en melodi med sloganet. I nogle af dem er der brugt lidt rim, som også er med til at skabe rytme og sammenhæng. Ofte er der også benyttet talesprog, hvilket gør disse slogans lettere at huske, fordi de er forholdsvis simple. I sloganet for Toyota er der brugt allitteration, hvor hvert ord starter med t. Dette er også med til at skabe rytme og det er også med til at man lettere kan huske det. Grundet disse årsager, er det altså blandt andet sproget der spiller en vigtig rolle når det kommer til at huske slogans.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar