mandag den 8. april 2013

Reklameanalyse



Afsender: 3F

Medie: Plakater, aviser, blade, internet osv.

Modtager: Alle voksne fra 18 år.

Reklamegenre: Forbrugsreklame/kommerciel reklame, fordi 3F forsøger at brande deres fagforening, således at de får flere medlemmer. Man kan kun snakke om at det skulle være en holdningsreklame/non-kommerciel reklame i den forstand at 3F også gerne vil informere modtagerne omkring deres fagforenings betydning for arbejdsvilkårene.

Reklametype: Reklamen er meget modtagerorienteret i det 3F er til for at hjælpe/guide borgerne mht. deres fagforening, som de mener er bedre end så mange andre heriblandt KRIFA som der i reklamen er opstillet en sammenligning med ift. ugentlige fridage.

Indhold: I reklamen er der et logo for 3F (blå og rød) placeret i nederste højre hjørne og i plakatens overskrift, hvor den fremstår meget stor og tydelig da plakaten holdes i meget neutrale farver med hvid baggrund og sort skrift. I midten ses et håndtryk som symboliserer samarbejde, fællesskab og at der bliver taget godt hånd om medlemmerne af 3F. "Altid" i overskriften er også skrevet med rød for at fremhæve betydningen af at man som medlem altid får to ugentlige fridage. I bunden er "rigtige overenskomster" også markeret med rød for at vise at 3F i det hele taget bare er den bedste fagforening.

Formål: Formålet med reklamen er at tiltrække nye medlemmer til Fælles Fagligt Forbund. Altså prøver de at sælge deres fagforening som produkt.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar